Pages


I made this widget at MyFlashFetish.com.

Wednesday 18 July 2012

TERPIKAT DI PANDANGAN PERTAMA


 Apa khabar rakan pembaca? Begitu lamatidak bersua. Kali ini saya nak luahkan perasaan saya yang tengah dilamun godaan seorang individu yang baru pindah kat sekolah tu.
Dia orang yang pendiam. Tenang namun menawan hati yang sudah lama tidak berpunya ini. Walaupun dia lebih awal mengenali dunia ini daripada saya.. tapi saya tak kisah. Kerana saya suka orang yang lebih berpengalaman daripada saya. Kalau mata sudah terpikat, kedut di muka pun tak peduli. Kan?
Bagaimana dia mampu memikat hati saya?
        -Kali pertama saya lihat dia adalah pada hari pertama dia berpindah ke sekolah saya. Mula2 tu, saya buat tak pedulilahh..alaa, maklumlah, saya ingatkan orang yang baru masuk sekolah ni, semuanya sama.. semuanya nakal2 belaka. Tapi, dia ni lain lah.. kelihatan begitu tenang dan pendiam. Maka saya pun mulalah menghidu segala pergerakkan nya sehingga sekarang. Dan saya tahu, dia seorang individu yang begitu setia. Berdasarkan perwatakannya.
Adakah dia mengenali saya?
-      Ermm.. pada mulanya, dia memang tak kenal saya. Malahan, dia tak pernah memandang saya. Saya tahu, sebab saya baru perasan yang pada HARI INI dia begitu ghairah melihat saya. Hahaha.. Bukan apapun, pada hari ini ada perhimpunan, kebetulan penyampaian hadiah untuk pasukan BAHAS PIALA KETUA MENTERI 2012, dimana saya adalah salah seorang pembahas. Yelaah kann, dah naik pentas tu, mestilah semua orang lihat. Begitu juga dengannya.. Jadi, bermula disaat itu, dia sering curi2 memandang saya. Dan saya pun perasan jugaklahh.. sebab kawan saya yang bagitahu. Ada jugak pada satu masa tu(masa perhimpunan juga lah) saya dan dia bertentangan mata lebih daripada 10 saat dengannnya. Apalagi, saya pun kalah.. sebab saya ni memang tak kuat untuk memandang anak mata individu yang sedang memandang saya. Maka, cairlah hati saya..!!
Bagaimana pula seterusnya?
-      Lepas ni, saya akan berusaha mengorek semua perkara tentang beliau. Dari lahir hingga lah kini.. hehhe.. saya harap kali ini saya tak tersalah pilih seperti yang sebelumnya.

AKhir Kata.. sAalam sejahtera dan salam 1 MALAYSIA. Semoga anda bertemu dengan pujaan hati masing-masing.

1 comment: