Pages


I made this widget at MyFlashFetish.com.

Saturday 8 October 2011

KISAH BENAR DOM: Hantu VERSUS Nokia X2.

emm..  masa aku sendirian kat rumah(selama seminggu) koz kluarga saya balik kampung.ada urusan penting.
bedasarkan malam2 sebelomnya, mak saya bless bilik dengan merenjis Air Kudus(Holy Water) di setiap bilik,demi mengelakkan kami sekeluarga 'diganggu' benda tak baik..Jadi,bebalik ke landasan asal, bila mak saya balik kampung,mnjadi tanggungjawab saya untuk merenjis AirKudus tersebut.

pada malam pertama, saya melakukan nya dengan seriously.
malam kedua,berasa sungguh penat..''ahh,takpala.. malam ni escape.tak payah renjis..! tak da pa2 berlaku laa''
jadi, dengan mmbawa rasa mngantuk yg teramat sangat,saya tutup lampu dan ingin tetido..
''ohh! hp saya belom set alarm lagi! kena set dulu..esok sekolah'' 
jadi dengan mata yg sepet, saya pun set alarm..set punya set dalam keadaan mata yg sepet.. tersalah tekan.. tetiba hp saya ter-snapkan ke arah jendela(untuk makluman, katil saya berhadapan dengan jendela)Nokia X2 mmpunyai flash,so dalam keadaan gelap ianya ter-snap kan 'sesuatu'..
bila saya lihat betol2, ada satu lembaga  sedang melihat saya(seolah2 menngintai saya di cermin!!) 


(inilah cermin yg saya maksudkan) *gambar diambil dari atas katil*

Arggghh!! apa benda tuh!!?? 
dengan penoh kesabaran dan seram sejok, saya cuba lelapkan diri..akhirnya saya tetidur..
taklama selepas tu,sedang saya nyenyak tidor, ada terbangun dari tidor(dalam keadaan separuh sedar) saya terasa ada sesuatu pegang perut saya(bayangkan: letakkan telapak jari anda di atas perut,kemudian getarkan dengan kuat)
  waaa!!!!!!!! makkk!! saya tersedar 100%! kira2 5 saat, goncangan itu berhenti.. 
saya terus capai hp, kemudian
 home>application>gallery>muzik>rohani..
saya pasang lagu rohani..amen, benda tu tak ganggu saya lagi.hingga saya tertidur dibuai lagu hingga keesokan pagi..
esok paginya, saya bangun tidor(masih dalam mode beware)..saya buka hp.
 home>photos>my photos>.........TERPADAM!!
 hp saya terpadam disaat saya ingin lihat pic tersebut! semenjak itu,asal saya buka hp jaa, ianya mesti terpadam.! jadi,langkah terakhir saya, FORMAT hp tu laa..huhuhhhh... jadi, X2 tumpas,format, kemudian hilanglaa segala maklmat di dalam hp saya beserta dengan gambar tersebut.. sebelom tu, saya ada snap 40++ gambar saya(almaklum,saya suka amik gambar sendiri) hihihh. pa pun, ini pngalaman seram yg saya alami bila tiada seorang di rumah.termasuk jiran. hp saya pun terselamat.. sekarang hp saya dah normal daa..

4 comments:

~bigurlduncry~ said...

amai nda ka cta tunik tk..haha
follow blog aku gak..
mayalepaja@blogspot.com

Unknown said...

amai ahh..nadai ari aku ka bulak

Kumang Lelang said...

jgn pernah lelah & lalai.. ^^
God bless u bro.

Unknown said...

nyak mh.. pngajaran buat yg lalai dan malas.. hihihh..