Pages


I made this widget at MyFlashFetish.com.

Monday 24 October 2011

Skybird - Sang Gitarku yang Tersayang..

Tenang sayang, ku pasti akan datang~~(nyanyi)
Kangen Band(Yakinlah Aku Menjemputmu)


syok2 aku peti sang gitarku,
ehh,kotorlaa..lap dulu!
-almaklum,kalo main lagu slow2 ni, selalunya kita amik feeling sambil memandang badan gitar.
--CLEANING--
ohh!ok! dah settle.sambung main.
--BERDIRI--
main lagu rancak.


~well you dawned on me~~(Jason Miraz)


main punya main.. tiba-tiba!!
piiikkk!! 
huhh!!?? tali gitar E1 aku terputus..


OMG! perlukah ianya berlaku dikala mood aku ghairah nyanyi!
ciss! 
dengan sumpah seranah(yang pasti semua bahasa bersih.sebab saya ni tak suka sebut barang2 yg tak baik--PAHAM-PAHAM LAA!)
kemudian aku kol bapak aku.(kebetolan bapa aku kat pasar)


tett..tett..tett.. 
  BAPA : hello..nape dom? *bahasa iban
  DOM: Ayah,ada tali gitarku putus. Tolong beli.(straight to da poin,sebab sya ni kdekut krdt..hihi) *bahasa iban
  BAPA; dah malam laa.. mana ada jual tali gitar.lagipun hari Ahad ni. *bahasa iban


-kebetolan bapak saya di pasar malam. Untuk pengatahuan anda, Pasar Malam Sibu terletak jauh daripada pasaraya terkenal di Sibu.


  DOM: oo..takpela.. bye.. *bahasa iban
  BAPA: okk..  *bahasa iban


maka dengan itu,saya berpuasa main gitar selama dua hari.dengan digantikan dengan main Keyboard Yamaha PSR-550 yg bapa saya punya.. 


namaun, dua hari saja, saya terus ke pasar lalu membeli string E1. Pada mulanya, cadang nal beli Yamaha punya string( kwn cakap bagus-tapi mahal).. kalo  barang keperluan trutamanya barangan hiburan ni, mmg saya tak kisah dengan harganya.yang penting KEPUASAN yang Berkekalan..hehehe.. bersambung ke cerita, pasaraya yg saya kunjungi tu takda jual Yamaha punya string. yang ada hanyalah string SKYBIRD dan SUZUKI. jadi saya try SUZUKI.sebab SKYBIRD punya takda string E1.. jadi, malam ni,saya main puas2! hehehe..


(WALAUPUN GITAR SKYBIRD AKU NI MURAH-KOT??!! TAPI AKU TETAP SAYANGKANYA.SEBAB DARI GITAR NI LAA SAYA BELAJAR MAIN GITAR)
-dominic-

No comments: